Авторське розвиваюче заняття для дітей дошкільного віку
Розвиваюче заняття «Подорож до чарівного лісу»
Мета: розвивати психічні процеси, дрібну моторику, сприйняття предметів на дотик, зв’язне мовлення, сприяти емоційному розвитку дітей та комунікативності,
Хід заняття:
Привітання
(Діти стають у коло і вітаються)
Добрий ранок
В добрий час
Ми вас раді тут вітать
Наберем в долоні сміху
І розсиплем всім на втіху.
Нашорошим швидше вуха –
Щоб могли усе ми слухать
Ми потремо оченята
Щоб могди спостерігати
Психолог Малята, сьогодні ми з вами вирушимо у подорож до чарівного лісу. А полетимо ми на чарівних хмаринках, які перенесуть нас у чарівний ліс. Тож сідаємо зручненько на хмаринки і летимо. (Діти сідають на хмаринки під музичний супровід імітуючи політ)
Ось ми й прилетіли в ліс. Якось дивно та сумно в цьому лісі Ось цього листа принесла нас сорока, в якому лісові мешканці просять на допомогу. (Психолог читає лист). Їхній ліс полонила зла чаклунка і не впускає звірят до лісу, а де ж їм жити? Ну, що допоможемо звірятам дістатися до своєї домівки.
Рухлива гра «В лісі»
Діти вранці рано встали
За грибами в ліс пішли (ходьба на місці)
Присідали, присідали
Білий гриб в траві знайшли (присідання)
На пеньку ростуть опеньки
Нахиляємось швиденько
Нахиляйся, раз, два, три
І у кошик набери (нахили)
Он на дереві горіх
Хто підстрибне вище всіх? (стрибки)
Якщо хочеш дотягнутись
Треба сильно потягнутись (потягування, руки вгору)
Три години тут ходили
Всі стежки переходили
Всі стомились - довгий шлях
Будемо відпочивать!
Психолог: Як довго ми йдемо, навіть стомилися. А вам не здається якось тут дивно та сумно. Ось погляньте яка сумна галявина. А як ви гадаєте чому тут так сумно? Відповіді дітей)
Хто мені скаже, що таке ліс? Який він? Що там росте тахто живе?. Звичайно ж який ліс без дерев. Тож для початку давайте разом зробимо дерева, а зробимо ми їх за допомогою ваших долоньок (
Пальчикова вправа «Дерева»
Розташувати кисті рук перед собою, долоньками до себе. Пальці розведені в сторони та напружені. Після виконання вправи струсити кисті рук
Вітер залетів у гай
Ти дерева не гойдай (качати руками з боку в бік)
Дуже тільки не клони
Щоб не тріснули вони (Качати руками униз - уверх, не згинаючи пальців)
Аплікація з долоньок та листочків «Дерева»
Психолог: Давайте ваші дерева помістимо на галявину ( Прикріплюють роботи до ватмана) . Ну що схоже на лісову галявину? Та чомусь сонечко сумує. А сумує воно тому, що не має промінців. Тож давайте всі разом розвеселимо наше сонечко та зробимо йому промінці. (аплікація з прищіпок)
Які ви молодці, розчаклували ліс. Але ж чомусь лісові звірята засмучені. Ой, дивіться, хто це сидить на пеньочку? Та це ж їжачок. А чому він плаче? Тому, що він не встиг назбирати яблучок на зиму щоб пригостити своїх діточок. Ну, що ж дітки, допоможемо їжачкові.
Пальчикова вправа «Їжачок»
Їжачок, їжачок Де живеш?
Я живу в густому лісі ( пальчики рук широко розставлені)
Їжачок, їжачок, що несеш?
В нірку яблучка несу( стукотіти кулачками)
Буду яблучка складати
Своїх діток пригощати
Аплікація «Яблучко»
Психолог: Не сумуй , їжачку! Ось тримай яблучка від наших діток. Ходімо з нами до чарівного лісу
Дивіться дітки, а це хто? Та це ж зайчик, також сумний, бо мабуть і його не пускають до лісу. Скажіть, будь – ласка, а що люблять їсти зайчики? (моркву)
Пальчикова вправа «Зайчик»
Вказівний та середній пальці витягнуті уверх, мізинець та безіменний притиснуті до долоні великим пальцем.
На зеленому лужку
Плигав зайчик в кожушку.
Раптом дощ пішов з дощем
Заховався під кущем.( Права рука – випрямлена долоня накриває зверху
зайчика)
Зайцю барабан дали
Він застукав «Раз – два – три» (Вказівний та середній пальці підняті вгору. Великий пальчик стукає по безіменному та мізинцю)
Аплікація з прищіпок «Морквинка»
Психолог. Не сумуй, зайчику, ось дивись скільки морквинок наші дітки підготували. Ходімо з нами до лісу.
Психолог: Погляньте, дітки, хто це такий руденький сидить на пеньочку? Так, звичайно, це руденька білочка. А що заготовляє білочка на зиму? (шишки, гриби, горішки)
Пальчикова гра «Білочка»
Сидить білочка руденька
Продає гриби - опеньки
Лисичці – сестричці,
Горобцю, синичці,
Ведмедику товстопятому,
Зайченяті вусатому
(По черзі розгинають всі пальці починаючи з великого)
Ліплення з пластиліну та каштанів « Грибочки»
Психолог: Ось, які ми зробили грибочки. Але крім грибочків, ще що збирає на зиму білочка? Звичайно ж горішки. То ж , щоб потрапити до нашого чарівного лісу треба виконати ще одне завдання
Гра « Знайди горішок»
У відеречках із зернами та крупами (квасоля, насіння соняшника, гарбузове насіння, каштани, горіхи, кукурудза, горох) треба вибрати всі горішки і правильно порахувати
Психолог: Ось і закінчується наша цікава подорож. А що ми сьогодні з вами робили? Що вам найбільше сподобалося? І щоб наші лісові мешканці не сумували подаруємо їм рухливий таночок
Діти виконують психогімнастику «Веселка» ( Н.Май)
А зараз дітки повертаємося додому вмощуємося зручненько на казкові хмаринки і летимо (Діти сідають на хмаринки під музичний супровід, погойдуючи руками)
.На цьому наше заняття закінчується. До побачення!
Коментарi