ЯКЩО ПОТРІБНА ДОПОМОГА:

Практичний психолог - Капленко Юлія Миколаївна

Соціальний педагог - Крупосій Ірина Миколаївна

Заступник директора з виховної роботи - Вакуленко Світлана Павлівна

Національна “гаряча лінія” з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та ґендерної дискримінації: 0 800 500 335 або 116123, що є безкоштовним з усіх мобільних телефонів.

Гаряча телефонна лінія щодо булінгу 116 000

Уповноважений Верховної Ради з прав людини 0 800 50 17 20

Уповноважений Президента з прав дитини044 255 76 75

Центр надання безоплатної правової допомоги 0800 213 103

Національна поліція України 102

Національна дитяча “гаряча лінія”:0 800 500 225 або 116111(для дзвінків з мобільного). Лінія працює у робочі дні з 12.00 до 20.00 та суботу з 12.00 до 16.00.

Відділення медико-соціальної допомоги "Клініка дружня до молоді" 095-1-948-949, (0542)-78-00-00 / в робочий час.

Обласний клінічний медичний центр соціально небепечних захворювань 050-91-44-024, 90542)-78-00-00/ цілодобово.




ПЛАН ЗАХОДІВ, СПРЯМОВАНИХ НА ЗАПОБІГАННЯ ТА ПРОТИДІЮ БУЛІНГУ на 2023-2024 н. р.










Відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькуванню)

Булінг (цькування) тягне за собою накладення штрафу від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від 20 до 40 годин.

Діяння, вчинене групою осіб або повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення, тягне за собою накладення штрафу від 100 до 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від 40 до 60 годин.Діяння, вчинене малолітніми або неповнолітніми особами віком від чотирнадцяти до шістнадцяти років, тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від 20 до 40 годин.Діяння, вчинене групою осіб або повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення, вчинене малолітньою або неповнолітньою особою віком від чотирнадцяти до шістнадцяти років, тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від 100 до 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від 40 до 60 годин.Неповідомлення керівником закладу освіти уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України про випадки булінгу (цькування) учасника освітнього процесу тягне за собою накладення штрафу від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправні роботи на строк до одного місяця з відрахуванням до двадцяти процентів заробітку.Кодекс України про адміністративні правопорушення, ст. 1734






ЗАТВЕРДЖЕНО

Директор школи

_____Н.М.Ракоєд

План заходів, спрямованих на запобігання

та протидію булінгу (цькуванню) в Успенській ЗОШ І-ІІІ ступенів

ім. Г.П.Головенського у 2021/2022 н. р.

Нормативно-правове та інформаційне забезпечення

попередження насильства та булінгу (цькування)

№ з/п

Заходи

Терміни виконання

Відповідальний

1.

Підготовка наказу «Про запобігання булінгу (цькування) у закладі освіти»

До 31.08

ЗДНВР

2

Наради з питань профілактики булінгу (цькування):

з педагогічнимипрацівниками;

· з технічнимперсоналом.

Вересень

ЗДНВР, практичний психолог

3

Діагностичне вивчення булінгу в учнівському середовищі

вересень

Практичний психолог

Соціальний педагог

4

Обговорення та прийняття правил поведінки в класах, оформлення правил у вигляді наочного стенду

Вересень

ЗДНВР , практичний психолог

класні керівники

5

Організація механізмів звернення та встановлення інформаційних скриньок для повідомлень про випадки булінгу (цькування)

Вересень

класні керівники практичний психолог

6

Створення розділу про профілактику булінгу (цькування) і розміщення нормативних документів на сайті закладу освіти

Вересень

практичний психолог,

відповідальна особа за сайт школи

7

Інтерактивне заняття «Протидія булінгу в учнівському середовищі»

Жовтень

Практичний психолог

8

Інтерактивне заняття

« Булінг. Ролі. Відчуття.»

Жовтень

Соціальний педагог

9

Підготовка методичних рекомендацій для педагогів з розпізнавання ознак насильства різних видів щодо дітей

Жовтень

ЗДНВР,

практичний психолог

10

Перевірка інформаційної доступності правил поведінки та нормативних документів з профілактики булінгу (цькування)

Листопад

ЗДНВР

11

Круглий стіл «Булінг у дитячому середовищі: причини, наслідки та шляхи їх подолання»

Листопад

соціальний педагог

12

Виступ на загальношкільних батьківських зборах з профілактики булінгу (цькування) в учнівському колективі

Грудень

практичний психолог

Робота з працівниками школи

13

Проведення навчальних нарад для вчителів щодо запобігання булінгу (цькування) та заходів реагування

Осінні канікули

Голови МК

14

Інструктивні наради з питань профілактики булінгу (цькування) з педагогічними працівниками та технічним персоналом

Листопад

ЗДНВР практичний психолог

15

Тренінг для вчителів щодо запобігання булінгу (цькування) у закладі освіти

Зимові канікули

практичний психолог

16

Співбесіда з класними керівниками за результатами діагностики класного колективу

За результатами кожної чверті

соціальний педагог

17

Консультування класних керівників адміністрацією закладу з проблемних ситуацій

Впродовж навчального року

соціальний педагог

Робота з учнями

18

Проведення тренінгів для учнів з розвитку навичок спілкування та мирного вирішення конфліктів

Впродовж року

Класні керівники, соціальний педагог

19

Проведення ранкових зустрічей («Ранкових коло») з метою формування навичок дружних стосунків у класному колективі

Впродовж року

Класні керівники соціальний педагог

20

Імітаційна гра для молодших школярів (1-4-й класи) «Якщо тебе ображають»

Жовтень

Класні керівники, вихователь ГПД

21

Тиждень толерантності

Листопад

ПО, практичний психолог, соціальний педагог

класні керівники

22

Виготовлення леп бука

«Супергерої проти буліну»

Листопад

практичний психолог

23

Імітаційна гра для учнів 4-х класів «Розкажи про насильство»

Грудень

Класні керівники, вихователь ГПД

24

Інформаційна акція «16 днів проти насильства»

Листопад - грудень

ПО

25

Флешмоб «Зупинимо булінг разом!»

Грудень

практичний психолог

26

Години спілкування «Булінг: міфи та реальність», «Не допускай насилля над ближнім», «Допоможи другу» тощо

Січень

Класні керівники,

27

Презентація «Кібербулінг»

Січень

практичний психолог

28

Уроки відвертого спілкування «Змінюй в собі негативне ставлення до інших», «Як подолати булінг»

Лютий

Класні керівники,

29

Конкурс плакатів проти насильства «StopBulling»

Лютий

ПО

30

Заняття з елементами тренінгу «Спілкування з однолітками», «Як протистояти тиску однолітків», «Профілактика булінгу в учнівському середовищі», «Вчимося безпечної поведінки в мережі Інтернет».

Березень

класні керівники

31

Бесіда –тренінг «Віртуальний терор: тролінг

і кібербулінг»

Березень

соціальний педагог

32

Виставка малюнків «Ми різні, але рівні»

Квітень

ПО

33

Виготовлення буклетів

«СТ ОП Булінг»

Травень

соціальний педагог

34

Консультаційні бесіди для дітей, які опинилися в СЖО

Травень

соціальний педагог

35

Бесіди учнів щодо протидії булінгу з представниками поліції, соціальної служби тощо

Впродовж року

ЗДНВР

36

Бібліотечні уроки на базі бібліотеки

«Ми – проти булінгу»

Впродовж року

Шкільний бібліотекар

Робота з батьками

32

Тематичні батьківські збори «Протидія булінгу в учнівському середовищі»

Жовтень

Адміністрація школи, класні керівники

33

Підготовка пам'ятки для батьків про порядок реагування та способи повідомлення про випадки булінгу (цькування) щодо дітей, заходи захисту та надання допомоги дітям

Жовтень

практичний психолог

34

Тематичні батьківські збори в класах «Безпечна поведінка дітей в мережі Інтернет», «Булінг та кібербулінг»

Впродовж року

Класні керівники

35

Проведення консультацій з питань взаємин батьків з дітьми

Впродовж року

практичний психолог, класні керівники

36

Консультування батьків щодо захисту прав та інтересів дітей

1 раз на місяць

Класні керівники

Моніторинг освітнього середовища закладу освіти

37

Самооцінка закладу освітиза показниками безпеки, комфортності, інклюзивності

2 рази на рік

Адміністрація школи, колектив закладу

38

Анонімне анкетування учнів про випадки булінгу (цькування) у школі

Грудень

Адміністрація школи

39

Анкетування батьків про безпеку в закладі освіти

Грудень

Адміністрація школи, класні керівники

40

Діагностика стосунків у закладі освіти. Анкетування учнів та вчителів.

Лютий

Адміністрація школи, залучені спеціалісти

41

Аналіз інформації за протоколами комісії з розгляду випадківбулінгу (цькування) в закладіосвіти

Щомісяця

практичний психолог

42

Підготовка звіту про виконання плану заходів із запобігання та протидії булінгу (цькуванню) в закладі освіти

Травень- червень

практичний психолог

ЗДНВР ____________________Світлана ВАКУЛЕНКО

ЗАТВЕРДЖЕНО

Директор школи

_____Н.М.Ракоєд

План

заходів, спрямованих на запобігання

та протидію булінгу (цькуванню) в Успенській ЗОШ І-ІІІ ступенів

ім. Г.П.Головенського у 2020/2021 н. р.

№ з/п

ВИД РОБОТИ

Цільова аудиторія

Строки виконання

Відповідальний

Інформаційно – профілактичні заходи

1

Організація механізмів звернення та встановлення інформаційних скриньок для повідомлень про випадки булінгу (цькування)Консультпункт «Скринька довіри»

Учні, вчителі, батьки

Протягом року

Психолог, соціальний педагог

2

Підготовка тематичних буклетів за участю старшокласників

Учні

Жовтень

Класні керівники,

соціальний педагог

3

Підготовка методичних рекомендацій для педагогів: з вивчення учнівського колективу; з розпізнавання ознак насильства різних видів щодо дітей

Педагоги

Листопад

Практичний психолог

4

Співбесіда з класними керівниками за результатами діагностики класного колективу

Педагоги

Щомісяця

Практичний психолог

5

Тренінг для педагогів «Конфлікти – це норми життя?»

Педагоги

Січень

Практичний психолог,

6

Консультування класних керівників психологом, соціальним педагогом з проблемних ситуацій.

Педагоги

Постійно

Практичний психолог

Робота з учнями

7

Тренінгове заняття «Профілактика булінгу в учнівському середовищі»

6 клас

Жовтень 2020

Практичний психолог,

Флешмоб «Скажемо булінгу – ні!!!»

1-11кл.

Вересень

ЗДНВР, практичний психолог,

кл. керівники

8

Конкурс – виставка плакатів на тему «Шкільному булінгу скажемо – НІ»

1-11 кл.

Грудень 2020

Практичний психолог,

кл. керівники

9

Година спілкування «Не допускай насилля над ближнім»

5 клас

Січень 2021

кл. керівники

10

Перегляд відеороликів «Нік Вуйчич про булінг у школ», «Булінг у школі та як з ним боротися – говоримо з Уповноваженим Президента України..», «Зупиніться!!! МОЯ Історія про Булінг і Кібербулінг»..

10-11 кл.

Протягом року

Практичний психолог, соціальний педагог

кл. керівники

11

Уроки відвертого спілкування «Що посієш, те й пожнеш»

7 кл

Березень

Практичний психолог,

12

Міні – тренінг «Як навчити дітей безпечної поведінки в Інтернеті»

1-4 класи

Квітень

Практичний психолог, соціальний педагог

13

Розвивальне заняття «Я та інші»

3-4 кл.

Травень

Практичний психолог

14

Анкетування за методикою «Агресина поведінка» (за Є. Ільїним та П. Ковальовим)

5-9 класи

Протягом року

Практичний психолог

15

Анкета «Протидія булінгу»

учні 5-11 класів

впродовж року

Практичний психолог,

Робота з батьками

16

Консультування батьків щодо захисту прав та інтересів дітей

Батьки

Протягом року

Практичний психолог, соціальний педагог

17

Підготовка пам’ятки для батьків про порядок реагування та способи повідомлення про випадки булінгу (цькування) щодо дітей, заходи захисту та надання допомоги дітям

Батьки

Січень

Практичний психолог, соціальний педагог

18

Проведення консультацій психолога з питань взаємин батьків з дітьми

Батьки

Протягом року

Практичний психолог,

19

Круглий стіл для батьків «Поговоримо про булінг та кібербулінг»

Батьки

Протягом року

Практичний психолог, соціальний педагог

Співпраця з соціальними службами

20

Залучити громадські, батьківські, молодіжні організації, представників служб у справах дітей та ювенальної превенції.

Постійно.

Соціально-психологічна служба

Заступник директора з ВР ________________Вакуленко С.П.

Права та обов`язки учнів

/Files/images/bulng/uchn/-1-638.jpg

/Files/images/bulng/uchn/обовязки учня.jpg

ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ

Загальні правила поведінки

· Здобувач освіти приходить до школи за 10-15 хвилин до початку занять, чистий і охайний, займає своє робоче місце з першим дзвінком, готує все необхідне навчальне приладдя.

· Не можна приносити на територію школи з будь-якою метою й використовувати будь-яким способом зброю, в т.ч. ножі, вибухові, вогненебезпечні речовини; спиртні напої, сигарети, наркотики та інші одурманюючі засоби й отрути.

· Забороняється вживання непристойних виразів і жестів.

· Не можна без дозволу педагогів (за узгодженням з батьками) йти зі школи та її території в урочний час.

· У разі пропуску занять учень зобов’язаний пред’явити класному керівнику медичну довідку або записку від батьків (осіб, що їх заміняють) про причину відсутності на заняттях.

· Здобувач освіти школи повинен виявляти повагу до старших, піклуватися про молодших. Школярі поступаються дорогою дорослим, старші – молодшим, хлопчики – дівчаткам.

· Поза межами закладу освіти учні поводяться скрізь і усюди так, щоб не принизити свою честь і гідність, не заплямувати добре ім’я школи.

· Здобувачі освіти бережуть майно школи, охайно ставляться як до свого, так і до чужого майна, дотримуються чистоти і порядку на території школи.

· Здобувач освіти, які знайшли втрачені або забуті, на їхню думку, речі, повинні здати черговому, який знаходиться на кожному поверсі закладу освіти.

· Фізична конфронтація, залякування і знущання є неприпустимими формами поведінки.

· Не дозволяється користуватися плеєром, мобільним телефоном іншими гаджетами на уроках.

· Здобувач освіти зобов’язаний виконувати домашні завдання в терміни, встановлені шкільною програмою.

· Щодня вести запис домашніх завдань в щоденнику, гаджетах.

· Приносити на заняття всі необхідні підручники, зошити, письмове приладдя, інструменти, робочий і спортивний одяг.

Поведінка здобувачів освіти на уроках

· Під час уроку не можна шуміти, відволікатися самому і відволікати інших товаришів від занять розмовами, іграми й іншими справами, що не стосуються уроку.

· Якщо під час занять здобувачу освіти необхідно вийти з класу, то він повинен попросити дозволу у вчителя, піднявши руку.

· Якщо здобувач освіти хоче поставити питання вчителеві або відповісти на питання вчителя, він піднімає руку.

· Під час уроку учень має право ставити питання вчителеві, якщо не зрозумів матеріал під час пояснення.

· Учень має право в коректній формі обстоювати свій погляд і свої переконання при обговоренні різних спірних і неоднозначних питань.

Поведінка здобувачів освіти в на перервах

Під час перерви здобувач освіти зобов’язаний:

· підтримувати чистоту і порядок на своєму робочому місці;

· вийти з класу, якщо попросить учитель;

· виконувати вимоги чергового учителя.

· Час перерви – особистий час кожного здобувача освіти. Він може його проводити по своєму розумінню, проте, не повинен заважати іншим.

· Під час перерви учні можуть вільно переміщатися по школі, окрім тих місць, де їм заборонено знаходитися в цілях безпеки (горище, підвал, кухня, фізична і хімічна лабораторії, майстерня, спортзал).

· Під час перерв забороняється бігати по сходах, поблизу вікон і в інших місцях, непристосованих для ігор.

· Під час перерв забороняється штовхати один одного, кидатися предметами і застосовувати фізичну силу.

· На території школи категорично забороняється тютюнопаління.

· Категорично заборонено самовільно розкривати вікна, сидіти на підвіконнях чи виглядати у відкриті вікна.

· На перервах здобувачі освіти можуть звернутися до свого класного керівника, чергового учителя, адміністрації школи за допомогою, якщо проти них здійснюються протиправні дії.

Поведінка здобувачів освіти в їдальні

· Під час обіду в їдальні належить дотримуватися добросусідських взаєм і поводитися пристойно.

· Здобувачі освіти повинні шанобливо ставитись до працівників їдальні.

· Учні приходять в їдальню після закінчення уроку у визначений час.

· Розмовляти під час обіду слід неголосно, щоб не турбувати тих, хто їсть поряд.

· Учні прибирають посуд після прийому їжі.

· Здобувачі освіти дбайливо ставляться до майна шкільної їдальні.

· Учні мають право взяти в їдальню принесений з дому сніданок.

· Забороняється приходити в їдальню у верхньому одязі.

Рекомендації до зовнішнього вигляду здобувачів освіти

· До школи здобувачі освіти повинні приходити в одязі, що відповідає офісному стилю.

· Одяг повинен відповідати зросту, виражати пошану господаря до самого себе і суспільства.

· Рекомендується не використовувати косметику і не носити прикраси на заняття.

· Спортивний одяг, призначений для уроків фізкультури, на інших уроках недоречний.

· Знаходитися в школі у верхньому одязі без особливих на те причин не дозволяється.

· На уроках трудового навчання діти повинні мати робочу форму.

· На урочисті загальношкільні заходи учні приходять у святковій формі.

Правила поведінки здобувачів освіти під час екскурсії

· Під час слідування до місця перебування та назад дотримуватися правил дорожнього руху, не виходити на проїжджу частину.

· Без дозволу керівника групи не залишати місця перебування.

· У разі поганого самопочуття негайно повідомити керівника групи.

· Дотримуватися правил пристойної поведінки та виконувати розпорядження керівника групи.

· Дотримуватися правил протипожежної безпеки під час розведення вогнища.

· Не торкатися незнайомих предметів, які можуть бути вибухонебезпечними.

· Паління, вживання алкогольних напоїв та купання в річці суворо заборонені.

Обов’язки чергового в класі

· Чергові призначаються відповідно до графіка чергування в класі.

· Черговий здобувач освіти здає й приймає клас.

· Чергові допомагають вчителю підготувати клас до наступного уроку, роблять посильне прибирання класної кімнати.

· Під час перерви черговий учень (учні) провітрює клас, допомагає вчителеві розвісити навчальний матеріал для наступного уроку, роздає зошити за проханням учителя.

Безпечна школа

Переходьте за посиланням: wym-1552547298050

Механізм взваємодії учасників освітнього процесу у разі виявлення жорстокого поводження дітей

Алгоритм дій працівника навчального закладу у разі виявлення випадку насильства над дитиною

1. У випадках, коли ви маєте підозри жорстокого поводження з дитиною або є реальна загроза його вчинення (удома, з боку однолітків, інших працівників навчального закладу або інших осіб), ваші дії:

· Повідомити про це в усній чи письмовій формі адміністрацію навчального закладу.

· Самостійно письмово повідомити про це службу у справах дітей, відділ освіти.

· Самостійно повідомити про виявлений факт жорстокого поводження з дитиною кримінальну міліцію у справах дітей або будь-якого працівника органів внутрішніх справ.

2. У випадках, коли до вас звернулася дитина з усною скаргою щодо жорстокого поводження з нею, ваші дії:

· Оформити звернення дитини у письмовій формі та передати його до адміністрації навчального закладу;

· Оформити звернення дитини у письмовій формі та передати його до територіального підрозділу служби у справах дітей;

· Оформити звернення дитини у письмовій формі та передати його до органів внутрішніх справ;

· Найчастіше насильство до дітей чинять:

– інші діти (95%), батьки (68%) та дорослі, які працюють із дітьми (39%);

– від 24% до 37% дітей зазнають насильства вдома, на вулиці, у школі.

Частота випадків насильства варіює від практично щоденного до декількох разів на місяць

За результатами дослідження, проведенного Всеукраїнською громадською організацією Жіночий консорціум України

Дії адміністрації навчального закладу у разі отримання повідомлення про жорстоке поводження з дитиною

У разі звернення дитини, її батьків (осіб, які їх замінюють) або працівника навчального закладу до представника адміністрації навчального закладу щодо жорстокого поводження з нею адміністратор зобов’язаний, якщо звернення (повідомлення) усне, оформити це повідомлення письмово, зазначивши, від кого та коли (дата, час) воно отримано. Звернення має бути оформлене належним чином, відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян» (має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання; письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. Необхідно терміново (протягом однієї доби) передати цей документ до територіального підрозділу Служби у справах дітей за місцем проживання дитини. Служба у справах дітей має належним чином зареєструвати це повідомлення відповідно до вимог законодавства України.

Чого не слід робити

За жодних умов не треба замовчувати виявлені факти жорстокого поводження з дитиною або реальної загрози вчинення насильства над нею.

По-перше, нехтування проблемою призводить до погіршення ситуації та може вилитися в набагато гірші наслідки.

По-друге, навчальний заклад несе відповідальність за дотримання норм законодавства щодо захисту прав дитини, а тому керівник навчального закладу може притягнути педагогічних працівників у зв’язку з порушенням правових норм навчально-виховного процесу до дисциплінарної відповідальності.

Також не слід намагатися самотужки вирішити проблему. Це може призвести до порушення законодавства та може бути небезпечним. Далі справа є компетенцією установ, організацій і посадових осіб, до яких було передано звернення чи повідомлення. Законодавством передбачено інформування заявника (особи, яка здійснила повідомлення або звернення), а також у самому зверненні може бути зазначено, що заявник бажає бути поінформованим про подальший перебіг справи, бути присутнім під час розгляду звернення).

Рекомендації щодо організації роботи з попередження насильства серед неповнолітніх

У закладі освіти необхідно розробити план дій з профілактики насильства серед неповнолітніх та запровадити систему постійного відслідковування випадків насильства серед дітей та учнівської молоді, виявлення дітей-агресорів.

Фахівці психологічної служби повинні організувати системну роботу з вторинного та третинного видів профілактики з дітьми, що мають схильність до насильства. За необхідності залучати до цієї роботи фахівців Служби у справах дітей та правоохоронних органів.

Важливо не залишати поза увагою батьків таких дітей. Також потрібна робота з класними колективами, яка має плануватися і реалізовуватися згідно із загальною програмою надання соціально-педагогічної та психологічної допомоги дитині-агресору та дітям, які постраждали від його дій.

Робота психологічної служби навчального закладу з попередження насильства серед дітей та учнівської молоді повинна бути спрямована на

– проведення заходів з профілактики негативних звичок, жорстокої та протиправної поведінки серед неповнолітніх;

– здійснення, спільно з центрами соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, соціального інспектування сімей, у яких батьки схильні до недбалого ставлення до дітей;

– створення на базі навчальних закладів консультативних пунктів для учнів, батьків та вчителів, де можна отримати консультацію психолога, соціального педагога та юриста;

– проведення групових тренінгів та індивідуальної роботи з молоддю у наданні допомоги для вирішення особистих проблем;

– наповнення змістом з урахуванням останніх досягнень у педагогіці та психології просвітницької роботи (проведення виховних годин), спрямованої на корекцію та розвиток ціннісних орієнтацій учнів;

– активніше залучення батьків до профілактичної роботи з дітьми. Через батьків можна доносити до дітей інформацію про загальні способи попередження ситуацій насильства та наявні форми допомоги, яку дитина може отримати на базі школи. Це особливо стосується дітей молодшого віку;

– надання більшої уваги статево рольовому вихованню дітей, зокрема через вираження особистісних симпатій.

Не слід дітям із вираженою агресивністю доручати керівництво однолітками чи молодшими дітьми — це може спровокувати прояви жорстокості.

Однією з можливих форм роботи, спрямованої на профілактику насильства у навчальному закладі, може бути шкільна медіація — вирішенні конфліктних ситуацій примиренням сторін через знаходження оптимального варіанта подолання проблеми, що задовольняє обидві сторони, за взаємного бажання сторін знайти вихід із ситуації.

Кiлькiсть переглядiв: 2230

Булінг в інтернеті

Нині більша частина людства використовує інтернет, і абсолютно кожен може стати жертвою кібербулінгу. Найбільше на ризик наражаються підлітки, адже свій вільний час вони проводять переважно в інтернеті. Які типи поведінки характерні для булінгу в мережі та як протидіяти цьому ― читайте в матеріалі.

воспитание

Типи булінгу в інтернеті:

  • Суперечки (флеймінг) ― обмін короткими емоційними репліками між двома і більше людьми. Флеймінг розгортається зазвичай у публічних місцях мережі: чатах, форумах, групах. Цей вид булінгу за певних умов може перетворитись на психологічний терор особистості.
  • Нападки (харасмент) ― повторювані образливі повідомлення, спрямовані безпосередньо на жертву. Харасмент характеризується сотнями дзвінків та повідомлень з погрозами. Такий вид булінгу є одностороннім та більш тривалим.
  • Самозванство, втілення в певну особу ― переслідувач за допомогою соціальних мереж позиціонує себе як жертву, використовуючи доступ до її акаунту. Булер відправляє провокаційні листи друзям жертви та здійснює негативну комунікацію.
  • Ошуканство ― булер виманює конфіденційну інформацію в жертви (фото, відео, приватні повідомлення) та поширює її для публічного доступу в інтернеті.
  • Відчуження (остракізм) ― цей вид булінгу притаманний підлітковим групам, коли жертву навмисно виключають зі спільної групи чи онлайн-гри, захищаючись паролем, формуючи список небажаної пошти або список друзів.
  • Наклепництво ― за допомогою комп’ютерних технологій (наприклад, фотошопу) булер поширює неправдиву інформацію щодо жертви, яка зображується у зовсім не притаманній їй поганій манері.
  • Кіберпереслідування ― злочинець через інтернет дізнається всю необхідну інформацію (час та місце перебування жертви) задля здійснення майбутніх злочинних дій (наприклад, зґвалтування).
  • Хепіслепінг ― вид булінгу, який характеризується використанням сцен насильства, записаних на камеру задля подальшого поширення в мережі.
  • Як протистояти булінгу

    Якщо ви, ваша дитина чи ваші знайомі стали жертвою хоч одного виду кібербулінгу, навіть не думайте це замовчувати, адже на небезпеку можете наразитися не тільки ви, а й інші невинні люди. З’явився новий термін «буліцид», що означає загибель жертви внаслідок булінгу. Аби не допустити цього, обов’язково дотримуйтесь таких заходів протидії булінгу в інтернеті:

    • Не відповідайте на образи. Ви все одно нічим не зарадите, відповідаючи на образи. Булер так чи інак знайде болюче місце, куди вразити свою жертву. Відповідаючи, ви лише підкидатимете хмизу у вогонь та нагнітатимете ще більшу неприязнь до вас.
    • Обов’язково зверніться по допомогу. У жодному разі не тримайте це в собі. Розкажіть про цькування своїм друзям чи знайомим. Якщо ви батьки жертви булінгу, вибудовуйте довірливі стосунки зі своєю дитиною. Намагайтеся побільше розмовляти з підлітком, щоб він не тримав це в собі, а поділився з найближчими.
    • Зверніться на дитячу «гарячу лінію» за номером: 116-111. Якщо жертвою є доросла людина ― зверніться до Єдиного контакт-центру системи безоплатної правової допомоги за номером: 0-800-213-103. Також ви можете звернутись до поліції, тому що всі види булінгу протизаконні.
Кiлькiсть переглядiв: 602

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.